woensdag 25 juli 2012

Mijn nichtje op logeerpartijtje

Een paar keer per jaar komt mijn kleine nichtje bij mij een paar daagjes logeren en dan is het knutselfeest voor haar. Want ik ben haar knutseltante.

Eerst kreeg ik een paar weken geleden een briefje met een popje


Ze belde mij op en melde al dat dit popje onderweg was, ze kon hem helaas niet festoneren want ze had geen naald, en de haren en het mutsje moest ik ook lijmen want ze had geen lijm.

Maar alles zat netjes in een doosje en alles keurig op zijn plaats.

Dus ik heb haar gebeld en zei dat ik het netjes zou maken, natuurlijk wilde ze een afspraakje om te logeren in de grote vakantie. Afgelopen weekend was het zover. Omdat ze geen naalden had bedacht ik het plan om een naaldenmapje te maken, parfum, armbanden en een boekje.

Want zulke daagjes zijn wel vol geboekt met leuke dingen. Dus hard aan het werk.


Te lang met iets bezig te moeten zijn is nog wat moeilijk voor Xavienne, want ze wil natuurlijk alles maken en als ze dan ziet dat het wat meer werk kost dan verliest ze de concentratie.

Maar ze weet dat ze eerst iets af moet maken voor ze met wat nieuws mag beginnen bij mij. Dus de volgende dag ging ze ijverig verder, met wat hulp van mij dochter was het zo gepiept.

Het is een houten mapje waarop ik een bloemenkind had gestempeld, deze moest ze mooi inkleuren.


Dit is de buitenkant en hier de binnenkant.


Zien jullie de mooie armbanden ook op de foto, zie heeft ze ook bij mij gemaakt, 3 stuks in vrolijke zomer kleurtjes. En als klap op de vuurpijl een heel leuk boekje.


Vinden jullie haar niet knap?

2 opmerkingen:

  1. Wat heeft ze dat keurig gedaan, leuk hè als die meiden het fijn vinden om te doen. Zelf heb ik zonen en ik verheug me er nu al op om te knutselen met mijn kleindochter.
    Groetjes Marjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Creatieve familie dus :-) knap hoor!!He wat hou ik toch van creatieve mensen :-)
    Lieve groet Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen