zaterdag 26 februari 2011

rozen van papier


Afgelopen weken ben ik bezig geweest met rozen maken van papier, ze zijn haast niet van echt te onderscheiden. Als je er wat groen bijzet lijkt het helemaal echt. Het papier verf ikzelf. eerst verfde ik stroken maar nu verf ik blaadjes. Dit vind ik zelf mooier omdat je dan donkere randjes kan geven.

Een witte roos is nooit helemaal wit, hiervoor heb ik wat groene verf gebuikt.

In alle kleuren zijn ze mooi, ook laat ik soms wat gerafelde kantje eraan zitten dit is ook bij echte rozen het geval.Voor een vriendin heb ik een grijze roos gemaakt, zij houd niet zo van kleur, onbegrijpelijk maar echt waar en zeker in haar huis. Ik dacht waarom ook niet en eigenlijk vind ik het resultaat nog mooi ook. Wat vinden jullie van deze rozen???

2 opmerkingen: